Learning Study нәтижелері: Мұғалімнің кәсіби өсуі мен оқушы білімін жетілдірудегі әлеуе

Аннотация:
Бұл мақалада Learning Study әдістемесінің заманауи білім беру жүйесіндегі маңызы мен оның нәтижелері талданады. Әдістің оқушылардың оқу жетістіктеріне, мұғалімдердің кәсіби дамуына және білім беру сапасына тигізетін әсері нақты мысалдар арқылы қарастырылады. Learning Study тәсілінің теориялық негіздері, қолдану жолдары мен тиімділігі сараланып, оны білім беру тәжірибесінде кеңінен қолданудың перспективалары ұсынылады. Мақала педагогтер, білім саласындағы зерттеушілер мен әдіскер мамандарға арналған.
Білім беру жүйесі әлемдік деңгейде қарқынды өзгерістерге ұшырап жатқан тұста, оқыту әдістерін жетілдіру, оқушы білімін нақтылау және мұғалімнің кәсіби әлеуетін арттыру мәселелері күн тәртібінен түспейді. Осы тұрғыдан алғанда, Learning Study әдісі – оқытудың тиімділігін арттыруға бағытталған заманауи және ғылыми негізделген тәсіл. Бұл әдіс оқыту тәжірибесін бірлескен зерттеу арқылы жетілдіруді көздейді және “Variation Theory” (айырмашылықтар теориясы) негізінде оқушылардың оқу үдерісін тереңірек түсінуге мүмкіндік береді.
Learning Study әдісінің мазмұны мен құрылымы
Learning Study – бұл бірнеше мұғалімнің бірлесіп жұмыс істеп, нақты бір оқу мазмұнын терең зерттеуі, оқушылардың түсіну деңгейін арттыру мақсатында сабақтарды қайта құрастырып, өткізуі және сол үдерісті рефлексиялау негізінде жетілдіруі. Бұл циклдық процесс келесі кезеңдерден тұрады:
- Оқу мақсатын анықтау;
- Оқушылардың бастапқы түсінігін диагностикалау;
- Сабақты жоспарлау (Lesson Design);
- Сабақты өткізу және бақылау;
- Сабақты талдау, қайта жоспарлау және қайталау;
- Нәтижелерді жинақтап, қорытынды жасау.
Learning Study нәтижелері
- Оқушылардың оқу жетістіктері
Learning Study барысында оқушылардың:
— Оқу материалын терең түсіну деңгейі артады;
— Ұғымдарды ажырату және салыстыру дағдылары дамиды;
— Мәселені шешу және шығармашылық тұрғыда ойлау қабілеті жетіледі;
— Метатану (өз оқуын қадағалау) дағдылары қалыптасады.
- Мұғалімнің кәсіби дамуы
— Мұғалімдер оқу мазмұнын терең талдауға үйренеді;
— Сабақты дәлелді жоспарлау дағдылары дамиды;
— Әріптестік қарым-қатынас және кәсіби рефлексия қалыптасады;
— Оқытудағы интуитивті шешімдер орнына зерттеуге негізделген педагогикалық шешімдер қабылдау артады.
- Білім беру сапасына әсері
— Сабақ мазмұны мен құрылымы оқу мақсаттарына нақты сәйкестендіріледі;
— Бағалау критерийлері оқушының шынайы оқу жетістігін бейнелейді;
— Оқыту әдістемесі оқушылардың қажеттілігі мен ерекшелігіне бейімделеді;
— Мектеп мәдениетінде кәсіби диалог пен үздіксіз даму үрдісі орнығады.
Қорыта келгенде, Learning Study әдісі – оқыту процесін ғылыми тұрғыдан қайта қарап, сапалы білім беруді қамтамасыз ететін қуатты құрал. Бұл әдіс мұғалімдердің кәсіби деңгейін арттырып қана қоймай, оқушылардың терең білім алуына мүмкіндік береді. Қазақстандағы педагогикалық тәжірибеде Learning Study кеңінен қолданылуы тиіс. Ол үшін білім беру ұйымдары мұғалімдерге зерттеу жүргізуге жағдай жасап, кәсіби қоғамдастықтар құруға қолдау көрсетуі қажет. Сонымен қатар, білім беруді басқару органдары бұл тәсілді әдістемелік құралдар мен оқыту бағдарламалары арқылы жүйелі түрде енгізуі қажет.
САПАРОВА Алтынай Сансызбаевна,
«№15 гимназия» КММ қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі.
Әдебиеттер тізімі
- Marton, F., & Tsui, A. B. M. (2004). Classroom Discourse and the Space of Learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Pang, M. F., & Ling, L. M. (2012). Learning Study: Helping teachers to use theory, develop professionally and produce new knowledge to be shared. Instructional Science, 40(3), 589–606.
- Lo, M. L. (2012). Variation theory and the improvement of teaching and learning. Göteborg Studies in Educational Sciences, 343.
- Тимченко, С. А. (2020). Learning Study как инновационная форма повышения квалификации педагогов. Современные проблемы науки и образования, №6.
- Назарбаев Зияткерлік мектептері ДББҰ (2016). Lesson Study және Learning Study: оқыту тәжірибесін дамыту әдістері. Астана: NIS.