«Ұлпан» романындағы кейіпкерлер әлемі

             Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім: «Адам жанының құпиясы» бөлімі
Педагогтің аты-жөні: КЕКЛОВА Алмагул  Мукамгалиевна
Күні:
Сыныбы:9 «Ә» Қатысушылар саны:                   Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы: «Ұлпан» романындағы кейіпкерлер әлемі
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты 9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;
Сабақтың мақсаты: көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды
Құндылықтарға баулу:  «Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясы бойынша «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына баулу. Бұл арқылы оқушыларда шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауы, функционалдық сауаттылығы, қарым-қатынас жасау қабілеті мен жауапкершілігі артады. Сонымен қатар өмір бойы оқуға, еңбеу етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке  деген дағдысы қалыптасады.

Сабақтың барысы:

 

 

Сабақ кезеңі/Уақыты Педагогтің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

5 мин.

Ұйымдастыру кезеңі:

(Ұ) “Көңіл күй ” әдісі арқылы оқушыларға Жақсы көңіл күй жан шуағым

Жұмыс жасау ережені еске түсіру.

Мақсаты: оқушылар бойында идея немесе тілек білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға бағыттау, сондай-ақ барлық оқушыларды қатыстыру арқылы оқыту жағдайларын теңестіру.

Бағалау парағын тарату. «Асық»

 

Жаңа сабаққа кіріспе

2- минут

 

 (Ұ) «Барабан айналдыру » әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты  байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Ғабит Махмұтұлы Мүсірепов қандай жазушы \Өресі биік өнер иесі, әдебиетке 20 — жылдардың екінші жартысында келген суреткер жазушы Ғабит Махмұтұлы Мүсірепов\Ұлпан романына сәйкес мақал мәтелдер айтады.\Ерін баққан әйел,елінде бағады/

Жалпы романдағы кейіпкерлер саны \90-ға жуық\

Ғ. Мүсіреповтың шығармалары қандай тақырыптарға арналады?\ Ғ.Мүсірепов өз шығармашылығында  аяулы, асыл, қасиетті аналар образын бейнелеуге ерекше назар аударған

 ҚБ: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен  ынталандыру
Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

31 мин.

Бейнетаспа  қарау

№1-тапсырма:

Жеке жұмыс

Ұлпан романын оқу,сюжеттік жоспар құру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- тапсырма  топтық   жұмыс

1-топ  Шығарманың басты кейіпкері Ұлпан бейнесін топтастыру

2- топ  «Попс» әдісі,яғни төрт сөйлем әдісімен  Есеней бейнесін беру.

 

 

 

3-топ ВЕНН диаграммасы

Түрікпен Мүсіреп пен Аңшы Мүсіреп бейнелерін суреттеу

 

3- тапсырма

Жеке жұмыс

Ұлпан романын оқу барысында өздеріңе ұнаған кейіпкерлер туралы жазу

Жазылым— Айтылым

 

  1. Қалың Керей — Уақтың билігін қолында ұстаған — Есеней мен Артықбай батырдың достығы, Есенейдің Артықбайдың үйіне келуі.
  2. Ұлпанды құтқаруы.
  3. Ұлпанды айттыруы.
  4. Той қамы, Есенейдің билік құруы.
  5. Ел қарызын өтеуі.
  6. Орыс үйіне келуі,тіршілік бейнесі.
  7. Есенейдің құлауы, Ұлпанның Ақнар атануы, айналасы он — он бес жылда Ұлпан дүйім елді билейтін ақылды ана болады.
  8. Қорлыққа шыдай алмаған – Ұлпан.
  9. Ұлпанның қарғысына ұшыраған — Торсан

Жалпы — 1 балл

сюжеттік жоспар  жазады.-1 балл

Оқушылар бір-бірінің дәптерлерін алмастыру арқылы тексеріп,бағалайды.

 

1-  Топ Шығарманың басты кейіпкері Ұлпан бейнесін топтастыру

 

 

2-Топ

Менің ойымша,Есеней Ұлпанды құтқарып дұрыс жасады.

Себебі,қыз баласын өз қалауынсыз тұрмысқа беру дұрыс емес.                          Дәлел,Мұқанды өз рұқсатынсыз айттырып қойған болатын.

Қорытынды,Есеней Ұлпанды адал жар етті.

3         Топ  Түрікпен Мүсіреп пен Аңшы Мүсіреп бейнелерін ВЕНН диаграммасы арқылы суреттеу \Екеуі де Есенейдің досы,басты кейіпкер,екеуі де Мүсіреп/

Дескриптор

3- балл

-топтап  жазады-1

— Төрт сөйлемді жазады-1

Диаграмма арқылы суреттейді-1

 

 

«Мен  үлгі тұтатын кейіпкер»-әдісі

Оқушылар ұнаған кейіпкерлері туралы ізденіп,жазады.

Дескриптор

2- балл

Ұнаған кейіпкерді табады-1

-Кейіпкер туралы жалпы жазады-1

 

 

 

9-сынып  оқулығы

Жұмыс дәптерлері

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер.

4- тапсырма

Жұптық жұмыс

Кейіпкерлердің  төлқұжатын жасау

 

 

 

 

 

«Жылдам табу» ойын ойнау әдісімен кейіпкерлерге байланысын салыстыру

Жазылым:Осы тапсырманы орындай отырып оқушынын жазылым дағдысы қа“Төлқұжат”-әдісі

Аты:

Келбеті:

Мінезі:

Мақсаты:

Іс әрекеті:

 

Дескриптор

4- балл

Аты мен келбетін табады-1

-Мінезін жазады-1

Мақсатын табады-1

Іс әрекетін анықтайды-1

лыптасады.

 

Белсенді тақтадан оқушылар сабақты қорыту мақсатында сәйкестендіру жұмысын жасайды.

9-сынып  хрестоматиясы.

Жұмыс дәптерлері

Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.

 

 

 

Үйге тапсырма

Айтарым бар
Достарыммен
бөлісемін
Есіме
сақтадым

 

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.

«Ұлпан ел-анасы» тақырыбына эссе жазу

 

Жеке жұмыс:  — бүгінгі сабақ ұнады, .айтарым бар, есіме сақтадым.

 

— достарыммен бөлісемін

Мұғалім оқушыларды  «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

 

Жақсы!

Талпын!