«Өнертапқыштыққа алғашқы қадам»

«Smart Bala»  —  жобасы

Тәрбие сағатының жоспары:
  1. Кіріспе (5-7 минут)
Тақырыпты таныстыру:

*«Smart Bala» жобасы туралы қысқаша ақпарат беріңіз. Бұл жоба оқушыларды цифрлық технологияларды тиімді қолдана білетін, жан-жақты дамыған азамат етіп тәрбиелеуге бағытталған.

*Бала болашақта қоғамда сұранысқа ие болуы үшін қандай дағдыларды меңгеру керектігін атап өту.

  1. Негізгі бөлім (25-30 минут)
                                                                    Smart Bala дегеніміз кім?
     *Ақылды бала дегеніміз тек білімді емес, сонымен қатар өзіндік пікір қалыптастыра алатын, жаңа технологияларды пайдалана білетін, әлеуметтік жауапкершілігі жоғары адам деген түсінік.

*Оқушылардың цифрлық сауаттылығын арттырудың маңыздылығы: интернеттің пайдалы және зиянды тұстары туралы түсіндіру.

                    Ақылды бала қандай болу керек?

*Заманауи білім беру жүйесі және оны тиімді пайдалану.

*Жоғары оқу орындарындағы жаңа әдістер, цифрлық платформа, онлайн оқыту жүйелері туралы айтып өту.

*Математика, ғылым және технологияларды үйрену арқылы болашақтың мамандықтарына дайындық жасау.

*Жеке даму: оқушылардың эмоционалдық интеллектін, сыни ойлау қабілетін дамытуға көңіл бөлу.

                   Smart Bala жобасының компоненттері:
     *Цифрлық сауаттылық: интернетте қауіпсіз жұмыс істеу, ақпаратты сараптау, бағдарламалау тілдеріне қызығушылықты арттыру.
     *Эмоционалдық интеллект: өз эмоцияларын басқару, басқа адамдардың эмоцияларын түсіну, әлеуметтік дағдылар.
*Тұлғалық даму: шығармашылық, дербестік, уақытты тиімді пайдалану дағдылары.
  Құзыреттілік пен дағдыларды дамыту:

*Балалардың үздіксіз оқуға деген ынтасын арттыру.

*Өзін-өзі дамытуға арналған түрлі құралдар: онлайн курстар, кітаптар, мобильді қосымшалар, т.б.

  1. Қолданбалы бөлімі (10-15 минут)
        Практикалық жаттығулар мен сұрақ-жауап:

*Оқушыларға «Smart Bala» болу үшін қандай дағдыларды үйрену керектігін сұрап, пікір алмасу.

*Жеке даму жоспарын құру: оқушылардан өздерінің алдағы уақытта үйренгісі келетін дағдылар туралы айтуларын сұраңыз.

  1. Қорытынды (5-7 минут)
Жобаның маңыздылығын қорытындылау:

*«Smart Bala» болу үшін қажетті дағдыларды меңгеру арқылы жастар өз болашағын қалыптастыра алады. Жобаның маңызды мақсаты — баланың цифрлық ортада дұрыс бағдар алып, өз мүмкіндіктерін толық ашу.

*Технологияларды дұрыс пайдалану арқылы оқу мен жұмыс саласында жаңа мүмкіндіктерге қол жеткізуге болатынын атап өту.

           Үй тапсырмасы:    *Оқушыларға өздері қалаған бір онлайн курс немесе бағдарлама таңдап, сол бойынша алдағы уақытта білім алу жоспарын жасау тапсырмасын беру.
Материалдар: *Презентация: «Smart Bala» жобасы туралы мәліметтер.
*Видео материалдар: Цифрлық сауаттылық, эмоциялық интеллект, тұлғалық даму туралы қысқаша видеолар.
*Тақырыптық материалдар: Онлайн курстардың тізімі, пайдалы мобильді қосымшалар мен сайттар.
Құрал-жабдықтар:
  • Проектор
  • Дербес компьютер немесе ноутбук
  • Интернет байланысы
Пікірталас сұрақтары:
  1. «Ақылды бала» болу үшін сіздің пікіріңізше қандай дағдылар қажет?
  2. Цифрлық технологиялар оқу процесіне қалай әсер етеді?
  3. Интернеттегі ақпаратты сараптауға қандай тәсілдерді қолданасыз?
  4. Қосымша бөлімдер мен идеялар:
  5. Топтық жұмыс (15 минут):

Оқушыларды 3-4 адамнан топтарға бөліп, әр топқа тапсырма беріңіз:

  • Әр топқа «Smart Bala» болу үшін қажетті 5 маңызды дағдыны таңдап, оларды себептерімен түсіндіру тапсырмасын беріңіз.
  • Топ мүшелері арасындағы пікірталас арқылы маңызды дағдыларды талқылап, әрқайсысының ойы мен тәжірибесі туралы бөлісу.
  • Оқушылардың топтары өз ұсыныстарын қысқаша ұсынған соң, бүкіл сыныппен бірге талқылап, ең маңызды дағдыларды анықтау.
  1. Симуляция ойындары (5-7 минут):
  • Оқушыларды өмірде кездесетін түрлі жағдайларға қатысты «Ақылды бала» ретінде шешім қабылдауға шақырыңыз. Мысалы:
*Ситуация 1: Ақпаратты іздеп, тексеру кезінде дұрыс дереккөзді қалай таңдауға болады?
*Ситуация 2: Әлеуметтік желілерде адамдардың жеке мәліметтерін қорғау үшін қандай қадамдар жасау қажет?
*Ситуация 3: Онлайн оқыту барысында уақытты қалай тиімді басқаруға болады?

Әр оқушыға қысқаша шешім қабылдау тапсырмасын беріп, топпен немесе жеке талқылауға мүмкіндік беріңіз.

  1. Шығармашылық тапсырма (10 минут):

*Оқушыларға «Ақылды бала» болу тақырыбына қатысты шағын бейнемазмұн, постер немесе инфографика құрастыру тапсырмасын беріңіз. Бұл тапсырма оқушыларды шығармашылық тұрғыдан ойлануға және цифрлық дағдыларын қолдануға ынталандырады.

*Оқушылар өз жұмыстарын сынып алдында таныстырып, нәтижелерін талқылау.

  1. Қонақтар шақыру:

Егер мүмкіндік болса, ақпараттық технологиялар саласындағы маман немесе кәсіби даму бойынша тәжірибесі бар біреуді шақырыңыз. Ол өз тәжірибесімен бөлісіп, «Smart Bala» болу үшін қажетті дағдылар мен білім туралы нақты мысалдар келтіре алады.

  1. Техникалық білім мен дағдыларды дамыту:
*Бағдарламалау негіздері: Жасөспірімдер үшін бастапқы деңгейде бағдарламалау курстары туралы айтып өту. Мысалы, Scratch, Python немесе JavaScript сияқты тілдерді оқудың маңыздылығын түсіндіру.
*Жасыл технологиялар: «Ақылды бала» болу үшін тек цифрлық дағдылар емес, сонымен қатар экологиялық жауапкершілік, жасыл технологиялар мен энергия үнемдеу әдістері туралы да айту.
  1. Күнделікті өмірде ақылды дағдыларды қалай дамытуға болады?

*Оқушыларға өздерінің күнделікті өмірінде қолдана алатын нақты дағдыларды ұсыныңыз:

*Өз уақытын тиімді жоспарлау (күнтізбе мен тапсырмаларды басқару қолданбалары арқылы).

*Әлеуметтік медиа мен интернетті жауапкершілікпен пайдалану (жеке деректерді қорғау, ақпараттың дұрыстығын тексеру).

*Сауатты қаржылық жоспарлау мен цифрлық құралдарды қолдану.

  1. Мотивациялық сөздер мен бейнемазмұн:

Оқушылардың ынтасын арттыру үшін «Smart Bala» болу туралы мотивациялық бейнемазмұн көрсетіңіз. Бұл бейнемазмұнда заманауи технологиялар мен кәсіптік дағдылардың маңызы туралы айтылуы мүмкін. Мысалы, «Цифрлық әлемде көшбасшы болу үшін қандай дағдылар қажет?» деген тақырыпты қозғауға болады.

  1. Сұрақ-жауап сессиясы (5 минут):

Тәрбие сағатының соңында оқушыларға тақырып бойынша сұрақтар қою мүмкіндігін беріңіз. Оқушылар өздерін қызықтыратын сұрақтарды қойып, ойларын бөліссе, талқылау тереңдей түседі.

Қорытындылау:

Тәрбие сағатының соңында, оқушылардың «Smart Bala» жобасы арқылы өздеріне жаңа дағдыларды қалай игеруге болатынын түсінгенін қамтамасыз етіңіз. Оларға нақты қадамдарды (онлайн курстар, оқулықтар, ресурстар) көрсетіп, өз бетімен даму жолында бағыт-бағдар беріңіз.

Қосымша ресурстар:
  1. Кітаптар:

«Цифрлық қоғам және білім беру» (Дмитрий Каверин)

«Технологиялардың болашағы» (Клаус Шваб)

  1. Онлайн курстар:
*Coursera — бағдарламалау, цифрлық сауаттылық, жасанды интеллект бойынша курстар.
*edX — әлемдік университеттер ұсынатын курстар.
*Khan Academy — математика, ғылымдар, экономика бойынша тегін ресурстар.

Бұл қадамдар тәрбие сағатының мазмұнын толықтырып, оқушылардың қызығушылығын арттыра түседі. Осыған дейін берген жоспарды өзгертуге немесе толықтыруға ештеңе кедергі келтірмейді, оны өз қажеттіліктеріңізге сай бейімдеуге болады.

УЗБЕКОВА  Айгул Караголовна,

«Тұрмысы төмен отбасынан шыққан

балаларға арналған 10 жалпы білім

беретін мектеп-интернат».

Алматы